NT2-methodes voor het basisonderwijs
Hotel Hallo
Hotel Hallo is een rijk geïllustreerd en speels woordenschatpakket vol spannende verhalen en vrolijke liedjes waar kinderen veel plezier aan beleven. Geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar die vrijwel geen Nederlands spreken en het als nieuwe taal moeten leren. Het materiaal is geschikt voor gebruik in de klas en daarbuiten. In de klas kunnen docenten vrij met het materiaal omgaan: het pakket is bruikbaar als woordenschatleergang, maar kan ook dienen als bron van extra materiaal naast een lesmethode.
DigLin+ Junior
DigLin+ Junior is een volledig digitale methode, waarmee leerlingen voor een groot deel zelfstandig kunnen werken. Ideaal als je niet de ruimte hebt om een aparte taalles te verzorgen. DigLin+ Junior is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. De methode leert de leerling alfabetiseren en Nederlands lezen, schrijven, luisteren en spreken. Van klank-tekenkoppeling, naar woorden, naar korte zinnen tot teksten op B1/2F niveau.
In de digitale leeromgeving wordt al het schrift ondersteund met audio en krijgt de leerling direct feedback op de gemaakte oefeningen. Verder vindt de leerling er leuke spelletjes, teksten, audio en beelden. Wil je je leerlingen ook offline laten werken? Ter aanvulling op de digitale methode is er het Diglin+ Junior werkboek. ABC en Lezen 1 en het vervolgdeel DigLin+ Junior. Lezen 2, 3 en 4.
De taaltrap
Met De taaltrap gaan kinderen vanaf 8 jaar aan de slag met woorden en zinnen die nauw aansluiten bij de schooltaal. Dit is de sleutel voor een goede aansluiting in de klas en op de lesstof. Er worden onderwerpen behandeld die goed aansluiten bij de belevingswereld van anderstalige kinderen die voor het eerst in Nederland naar school gaan, van tellen, het alfabet, kleuren en klokkijken tot dieren, vervoer, familie en natuurlijk onderwijs.
Zeg ’t eens!
Zeg ’t eens! is een communicatieve en functionele methode voor leerlingen vanaf 10 jaar. De methode kan klassikaal gebruikt worden, maar is door de uitgebreide digitale leeromgeving ook goed zelfstandig te gebruiken. Zo kunnen de anderstalige leerlingen hun taalvaardigheid verbeteren terwijl de reguliere les doorgaat.
Het boek bevat thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen en tieners. De lessen hebben een duidelijke structuur met een dialoog, korte, prikkelende tekstjes, oefeningen en functionele spelletjes.
Welke methode kies jij?
We hebben bovenstaande methodes ondergebracht in een tabel, zodat je de juiste methode kunt kiezen voor jouw leerlingen.