HILL is dé opleidingsmodus van de toekomst. ‘High Impact Learning that lasts (HILL)’ is de manier waarop iedereen maximaal en efficiënt zou kunnen leren. Van studenten en professionals wordt steeds meer zelfstandigheid, engagement, kritische houding, reflectievaardigheid en probleemoplossend vermogen verwacht. Daarnaast staat verhoogde inzetbaarheid en flexibiliteit van professionals hoog op de opleidingsagenda.
Hoe kunnen we het onderwijs en de werkvloer zo inrichten dat iedereen continu en effectief blijft leren? In Bouwstenen voor High Impact Learning wordt een nieuw model geschetst voor toekomstig leren en opleiden, uitgaande van de huidige knowhow over wat impact heeft als we écht willen leren. Naast de zeven bouwstenen van het High Impact Learning-model worden noodzakelijke contextfactoren zoals een ander toezicht, minder controle en de professionaliteit van trainers en docenten en de organisatie toegelicht.
Deze tweede druk is geactualiseerd en aangevuld met nieuwe inzichten over bijvoorbeeld Assessment-as-Learning. Ook bevat het een nieuw hoofdstuk met praktische tips en tricks en de instrumenten voor het meten van HILL-impact van een opleiding. Het boek is bedoeld voor bedrijven, opleidingen en andere organisaties of professionals in een opleidingscontext, zoals beleidsmakers, HRD-professionals, docenten, learning companies, opleidingsmanagers, schoolleiders en Learning & Development-consultants.