Dit is er veranderd:
Nieuw onderdeel: Wat oefen je?
Aan de start van een thema is een blok “wat oefen je” toegevoegd. Hierdoor weten docent en leerling wat ze kunnen verwachten van het thema.
Verduidelijking van de taak
De omschrijving van de taak is verhelderd. Daarnaast zijn in de docentenaanwijzingen aanwijzingen voor ondersteuning en/of feedback toegevoegd. Tot slot hebben we ter verduidelijking op een paar plaatsen van een werkblad een oefening gemaakt.
Toevoegen van C-opdrachten bij de taken
Er zijn vooral C-opdrachten toegevoegd en bijgesteld. De kern daarbij was: Wordt de D-opdracht voldoende voorbereid met deze C-oefening, zowel qua taal als inhoud? Is de lijn in de taak mooi helder? Dit betekent de ene keer dat de leerling meer met de benodigde taal gaat oefenen. De andere keer wordt hij vast inhoudelijk voorbereid. Kortom, meer tussenstapjes richting de D-opdracht in de taak.
Aanpassing van de D-opdrachten bij de taken
De D-opdrachten bij de taken hadden soms wat meer structuur nodig en meer duidelijkheid over wat de resultaten moeten zijn. Dit is verduidelijkt. Soms had de taak te weinig body. Daarom zijn er delen toegevoegd, zoals een schrijfopdracht of spreekopdracht. Hierdoor is het lesmateriaal rijker geworden.