Je bent van harte welkom! Tijdens deze dag heb je inzage in en uitleg over alle DigLin+ producten. Als inleiding is er voor de beginnende docent of docenten die met DigLin+ willen gaan werken ‘Alfabetiseren met DigLin+ een snelle introductie’ en voor de docenten die al langer met DigLin+ werken ‘Hoe verder naar A1 en A2 met DigLin+’. Je kunt daarna drie workshops volgen en hebt daarbij keuze uit vijf varianten:
Workshop 1: DigLin+ Didactiek, door Jan Deutekom, auteur DigLin+
Welke ideeën liggen ten grondslag aan de didactische benadering in DigLin+ en hoe zijn die vorm gegeven? Waarin verschilt DigLin+ van de meeste andere digitale leermiddelen? Ook geschikt voor de beginnende docent.
Workshop 2: Doelen stellen, bereiken en evalueren, door Ineke van de Craats, auteur DigLin+
Waarom is snelheid een belangrijke factor in DigLin+? Waarom wordt niet verhinderd dat een cursist een oefening twee keer maakt, of drie keer of nog meer? Kan een cursist zelf beoordelen of hij klaar is met een oefening? (Ook geschikt voor de beginnende docent.)
Workshop 3: DigLin+ Verder dan alfabetiseren, door Jedidja Witmer, docent NT2 NL Training
Hoe krijg je een heterogene groep cursisten tot een verzameling autonome leerders? Hoe krijg je inzicht in wat cursisten kunnen? Welke input van DigLin+ is nodig is om Alfa A, B en C te bereiken? Wanneer verandert het doelniveau in A1 of A2? Is de cursist dan volledig gealfabetiseerd of veranderen de doelen en de invulling van je les geleidelijk aan?
Workshop 4: DigLin+ Alfabetiseringsdeel, door Marit van der Kooij, docent Nederlands, Frieslandcollege
Hoe krijg je een beginnersgroep zo ver dat ze zelfstandig aan het werk kunnen met DigLin+? Hoe stel je een verwachting op voor mensen die nog niets kunnen lezen? Hoe zet je een leerder aan tot maximale prestatie? (Ook geschikt voor de beginnende docent.)
Workshop 5: DigLin+ in de ISK, door Linda Duin, docent NT2, Scholen aan Zee
Hoe wordt DigLin+ ingezet in het lesprogramma (frequentie, welke vaardigheden)? Hoe worden vorderingen bijgehouden? Hoe autonoom worden leerlingen na verloop van tijd? Hoe is de aansluiting met de reguliere NT2-klas?
Aanmelden
Wegens het grote aantal binnengekomen aanmeldingen is inschrijven niet meer mogelijk. Op de hoogte blijven van bijeenkomsten in de toekomst? Meld je hier aan en je bent als eerste op de hoogte!