Free shipping within the Netherlands above € 20,-
The most complete NT2 webshop
Worldwide shipping
Door drukte bij de klantenservice kunnen de wachttijden langer zijn dan normaal. Excuses voor het ongemak.
×
Terug naar dossier PT AAN DE SLAG IN JOUW BIBLIOTHEEK

AAN DE SLAG IN JOUW BIBLIOTHEEK

Wij leggen in het kort uit welke vijf stappen je moet zetten, zodat jouw (online) taalhuisbezoekers aan de slag kunnen met de online programma’s voor Nederlandse taal en inburgering.

Stap 1: Aanmelden bij de KB

Jij hebt je aangemeld bij de Koninklijke bibliotheek om gebruik te maken van het online pakket van Boom voor het leren van de Nederlandse taal en voorbereiding op de inburgering. Heb je interesse om het pakket aan te bieden in jouw taalhuis? Neem dan contact op met de KB via bibliotheekstelsel@kb.nl en zet in de onderwerpsregel 'Boom activatiecodes'.

 

Stap 2: Zorgen voor vindbaarheid van het aanbod op jouw website

Je hebt op de website van jouw bibliotheek, of specifieker jouw taalhuis, informatie over de online programma’s geplaatst, zodat anderstaligen op de hoogte zijn van het aanbod. Daarnaast zien anderstaligen op jouw website hoe ze op een laagdrempelige manier contact met je kunnen opnemen, bijvoorbeeld via een telefoonnummer, e-mailadres of chat. Voor tips voor het vergroten van de vindbaarheid van het aanbod voor anderstaligen op uw website klik hier. Zorg ervoor dat je een e-mailadres of telefoonnummer hebt van de geïnteresseerde leerder om de activatiecode te kunnen verstrekken.

 

Stap 3: Licentiecodes aanvragen bij de KB

Je hebt een aantal (online) bezoekers van de bibliotheek die graag met de programma’s aan de slag willen. Je vraagt bij de KB voor deze anderstaligen activatiecodes aan. Iedere licentiecode geeft toegang tot het volledige pakket van de programma’s voor taal en inburgering. 

 

Stap 4: Activatiecode en korte handleiding mailen naar de nieuwe leerder

Als je een activatiecode hebt ontvangen van de KB kun je deze naar de anderstalige mailen samen met de gebruikershandleiding. In de bibliotheek kunt zelf de leerder op weg helpen. Mocht dat niet mogelijk zijn dan kun je de handleiding mailen of telefonisch begeleiden. Een voorbeeldmail met gebruikershandleiding vind je hier.

 

Stap 5: Kan de nieuwe leerder aan de slag?

Als het goed is, heeft de anderstalige met behulp van de handleiding, een begeleider of een bibliotheekmedewerker een persoonlijk account aangemaakt in NT2 School, het platform van Boom NT2. Hij heeft de activatiecode ingevuld in zijn NT2 School account om de online programma’s te activeren. Hij heeft nu toegang tot de programma’s en kan aan de slag. Hoewel het maar een paar stappen zijn, kunnen dit toch lastige stappen zijn om te zetten. Maak kenbaar bij wie de leerder terecht kan met vragen. Heb je zelf vragen? Neem dan contact op met de NT2 klantenservice via nt2@boom.nl of bel 020 5200 126.